Szkolenie dotyczy prowadzenia księgowości w programie ERP Optima z wykorzystaniem Księgi Handlowej, dodatku Księga Handlowa Plus, Księgi przychodów i rozchodów oraz Środków trwałych. Zawiera elementy księgowej administracji programem, w tym zakładanie nowych firm, definiowanie schematów księgowych i przenoszenie danych pomiędzy firmami.
Adresowane jest do właścicieli i pracowników biur rachunkowych, do samodzielnych księgowych i kierowników działu księgowości.
Od uczestników oczekuje się wiedzy z zakresu księgowości, co umożliwi efektywne zrozumieniu materiału.
Na szkoleniu zostaną omówione następujące zagadnienia:
- Wprowadzenie do programu Optima
- Zasady licencjonowania i zarządzanie kontami dostępowymi
- Zakładanie nowych firm
- Przygotowanie do pracy – parametryzacja i konfiguracja programu
- Tworzenie kategorii na potrzeby analiz i automatyzacji księgowań
- Ewidencja zapisów w kasie i banku
- Ewidencja rejestru VAT
- Rozliczanie zaliczek pracowników
- Rozliczanie faktur na poziomie płatności
- Plan kont, obroty i salda, zapisy na kontach
- Księgowanie obrotu walutowego
- Ewidencja w Księdze przychodów i rozchodów
- Tworzenie i modyfikacja schematów księgowych
- Rozrachunki i rozliczenia
- Tworzenie i wysyłanie deklaracji VAT
- Ewidencja środków trwałych
- Definiowanie rozliczeń międzyokresowych
- Zamykanie ksiąg, w tym księgowanie wyniku finansowego
- Definiowanie zestawień finansowych
- Przenoszenie danych pomiędzy firmami
Szkolenie obejmuje wykład teoretyczny, ćwiczenia praktyczne i egzamin sprawdzający.
Na szkoleniu uczestnicy zdobędą wiedzę umożliwiającą im samodzielną konfigurację i prowadzenie księgowości w programie.
Po szkoleniu uczestnicy otrzymają Certyfikat kompetencji prowadzenia Księgowości w programie ERP Optima.